Co decyduje o tym, że jeden dekorator ma więcej zleceń, a inny mniej

Cóż, to zależy od wielu czynników. Głównym jest solidność i trafianie w gusta klientów. To najważniejsze. Kolejny czynnik to marketing jaki uprawia dany dekorator wnetrz. Jeśli dekorator trafia do dużej grupy odbiorców to otrzyma więcej zleceń. Zatem od jego podejścia do marketingu zależy znacznie więcej niż się pozornie wydaje. Osoba wykonująca zawód dekoratora musi posiadać wiele cech charakteru, które ułatwiają jej pracę. Musi być bardzo cierpliwa, pomysłowa, błyskotliwa. Niekiedy musi być stonowana, a innym razem wręcz szalona. Musi umieć szybko podejmować decyzje. Musi potrafić reagować szybko na pewne zmiany. Niekiedy musi wykazać się siłą przekonywania i perswazji. Zwłaszcza wtedy, gdy klient ma pomysły nierealne. Dekorator wnetrz musi wpływać na decyzje klienta w delikatny sposób i zarazem stanowczy. Jak widać samo pojęcie o stylach, o panującej modzie, czy też o modnych aktualnie kolorach to nie wszystko. Dekorator musi być psychologiem, marketingowcem, musi mieć pojęcie o zasadach panujących w budownictwie, a z drugiej strony musi być artystą w swoim fachu. Nie może przekroczyć dobrego smaku podczas urządzania czyjegoś wnętrza. Do tego dochodzi odporność na stres. Dekorator musi umieć działać pod presją czasu.

Czy praca dekoratora jest pracą trudną

Dekorator wnetrz ma pracę bardzo ciekawą. Pracę pełną wyzwań, nieoczekiwanych zwrotów, pełną dynamiki. Nigdy nie wie jak będzie wyglądał jego kolejny dzień pracy. Najważniejsze, aby osoba wykonująca ten zawód miała talent i do realizacji projektów podchodziła z pasją. Wtedy tą pasję zauważy klient i łatwiej będzie mu zaufać dekoratorowi, gdyż będzie widział wówczas profesjonalizm takiego dekoratora. To ważne, ponieważ buduje relację między klientem, a dekoratorem. Relację opartą na zaufaniu. A przecież, abyśmy byli zadowoleni efektów musimy wielokrotnie zaufać dekoratorowi. I wtedy praca dekoratora staje się łatwiejsza. Oczywiście to działa też w drugą stronę. Dekorator musi czuć swobodę działania ale w określonych przez klienta ramach.